Nefertum

"Zijn wie je werkelijk bent"

Reiki 1,2 3 (Usui Reiki)

Dit is een online Reiki cursus volgens het Usui Reiki Systeem. In deze Reiki cursussen maak je kennis met de Oeroude levenswetenschap, die duizenden jaren verborgen is gebleven, totdat Dr. Usui, de grondlegger van Reiki deze opnieuw ontdekte.

Reiki is een eenvoudige methode om universele energie te ontvangen en over te dragen en stimuleert het zelfhelend vermogen.

Van oorsprong is Reiki een Japanse heelkunst en kent 3 graden. Het is een holistische natuurgeneeswijze en werkt in op alle niveaus: fysiek, emotioneel, mentaal, spiritueel en energetisch.  In elke cursus wordt de energie steeds sterker en leer je op steeds dieper niveau behandelen.

Reiki brengt een proces van innerlijke groei en heling op gang. Het brengt balans, ruimt blokkades op en activeert het zelfhelende vermogen in jou. Reiki geeft je ook meer energie – ook omdat opgeloste gedachtenpatronen je geen energie meer kosten.

Door Reiki kom je weer volledig in contact met je kern, je essentie, met wie je werkelijk bent. Je kunt anderen meenemen in dit proces doordat je Reiki behandelingen kunt gaan geven. Als coach of therapeut maakt het dat je sessies nog effectiever kunnen worden. Dat maakt Reiki een mooie toevoeging voor jezelf maar ook voor jou als therapeut.

Bij elke cursus ontvang je een uitgebreid handboek en handleiding waarin je alle benodigde informatie vindt en stappen die te zetten zijn. Na de eerste cursus met 4 inwijdingen (op afstand) ben je in staat jezelf te voorzien van een zelfbehandeling, met name gericht op fysieke klachten. Na de tweede cursus met 4 inwijdingen leer je alles over de 3 basissymbolen en speciale Reiki II technieken voor behandelingen op emotioneel en mentaal vlak en ga je ook aan de slag met het behandelen van anderen. Na de inwijdingen op het 3e niveau – de 2 Masterinwijdingen – ben je Reiki Master – of liever gezegd, start jouw pad op weg naar het zijn van een Reiki Master. Met het Mastersymbool kun je zelf ook inwijdingen geven en behandelen op Zielsniveau.