Nefertum

"Zijn wie je werkelijk bent"

Ik creëer mijn dag en de nacht is voor heling

| Geen reacties

Het proces van bewuste transformatie is niet de meest eenvoudige weg. Het vraagt niet alleen om veel toewijding en doorzettingsvermogen, maar ook om lef om jezelf en de pijn in jou die nog steeds aanwezig is, volledig en ten volle aan te kijken en  te doorleven.

Het vraagt ook om lef om op het diepste niveau contact te maken met je eigen kern en met wie je werkelijk bent.  Zodat er uiteindelijk niets meer is om te bestrijden en dat je niets meer bij een ander hoeft te zoeken. Maar dat het er gewoon is en dat je bent. Dan voel je je goed en is er geluk.

Jezelf goed voelen is het belangrijkste wat er is!

Uiteindelijk gaat het er om dat je je geluk vindt hier op aarde maar dat is niet altijd even eenvoudig. Waar je ook staat. Dat begint eigenlijk al direct bij het wakker worden. Misschien voel je je best goed als je wakker wordt maar gaat het daarna al snel mis omdat je hoofd zich er mee bemoeit. Misschien hou je het wat langer vol, maar gaat het ergens gedurende de dag alsnog mis. Misschien voel je je nog veel getriggered door situaties en (gedrag van) mensen waardoor je de grond onder je voeten vandaan voelt glijden waar je moeilijk uit lijkt te kunnen komen omdat  je volledig in je hoofd lijkt vast te zitten.

Misschien heb je bepaalde negatieve gevoelens, over jezelf of over de ander. Bewust of onbewust. En probeer je iets te krijgen van een ander, wat je hard nodig hebt of denkt te hebben. Vaak is het vooral wat je zelf vroeger gemist hebt, om wat voor reden dan ook. Zelfs (hoog)bewuste mensen kunnen zichzelf daar nog steeds wel eens in vast zetten. Lijken in een gevecht te zitten in het veranderen van de ander om alsnog te krijgen wat zij willen: liefde en aandacht. Bijvoorbeeld.  Ook zij vergeten wel eens dat alles wat zij zien in de ander en  dat alles wat zij meemaken en wat op hun pad komt, wordt uitgenodigd vanuit hun eigen energieveld, met te korten en beperkende overtuigingen, die nog steeds al dan niet latent aanwezig zijn. Ook zij willen graag dat de ander zich bewust wordt van zijn eigen stuk.  Opdat zij het makkelijker krijgen.

Wat laat het leven jou zien?

Het leven laat jou precies zien waar je staat. Anderen laten jou precies zien waar je zelf staat, waar je tekorten liggen en hoe je bewust of onbewust over jezelf denkt. Ook trek je situaties naar je toe, die volledig resoneren met jouw energieveld. Het leven laat jou  zien waar je zelf nog wat te doen hebt. Als je de uitnodiging aanneemt.  Dat is soms best nog een hele uitdaging. Waar je ook staat in jouw proces.

En hoe hard we ook ons best doen om de ander te veranderen, om situaties en/of mensen uit de weg te gaan of te vermijden, het levert niet veel op. Het kost ons juist heel veel energie. Daar komt bij dat we met elke vorm van communicatie vanuit pijn, te kort en verwijten, hoe rechtvaardig ons eigen gedrag soms ook lijkt te zijn, de ander juist eerder van ons afstoten en daarmee nog verder van ons vandaan komt te staan. Omdat deze niet begrepen en niet gepakt kan worden zolang er nog een verwijt in zit en je de ander wil veranderen. Het zal ook nooit voldoende zijn, omdat het niet in jezelf zit.

Een verwijtende energie van het anders moeten doen, hoe subtiel en hoe vriendelijk je het ook probeert te brengen, is een zware en negatieve energie, die niet gepakt kan worden. Het nodigt de ander ook niet uit om daadwerkelijk te veranderen. Met als gevolg dat we juist dan dat kwijtraken waar we zo hard naar verlangen, nog meer afstand ervaren en onszelf zelfs nog steeds volledig afhankelijk maken van de ander over hoe we ons zelf voelen. Dat werkt niet.

Wat werkt wel?

De ander veranderen werkt niet. De ander aanvaarden zoals hij is wel. Het kost je zoveel energie, je kunt je aandacht en energie veel beter besteden aan …… JEZELF. Want als jij verandert van binnen uit, dan verandert de wereld om je heen ook. Als jij leert om in verbinding te blijven, kun je wel een gesprek aangaan. En dan kan er WEL wat veranderen,  ook bij de ander, omdat het dan gepakt kan worden. Alleen is het dan niet meer omdat jij het nodig hebt. Dan kan de ander weer een aanvulling voor je zijn, in plaats van een onvervulde behoefte. Dan is er verbinding en geluk.

Dat is ons doel hier op aarde. Voor velen is dat geen eenvoudige opgave, maar vooral  een heel proces. Waar je ook staat in dit proces. En elke fase kent zijn eigen thema’s en stappen die te zetten zijn, die je helpen naar JOUW vrijheid toe.

Stadia van Bewustzijn

In de eerste fase zijn we nog aan het overleven, zijn we ziek of zitten we vast in negatieve patronen, waar we niet uit lijken te komen.  Er zijn geen andere mogelijkheden en het leven overkomt ons. Dit is vooral de onbewust fase van slachtofferschap, waarin we vooral naar de ander kijken en wijzen en niet naar onszelf.

In de tweede fase draait het om transformatie en verbinding en gaat het vooral om het voelen. In deze fase ben je bewust van je eigen aandeel en laat je de ander met rust. Je gaat voelen of niet voelen. Als je voelt, kom je in verbinding. Als je niet voelt, zak je terug naar de eerste fase van afhankelijkheid en slachtofferschap. In dit stuk begrijp je wat er is gebeurd en laat je je verleden los.

Vanuit verbinding kun je vervolgens je eigen leven creëren. Het leven stroomt aan alle kanten en lacht je toe. Er is vreugde en geluk. Er zijn geen tekorten, maar er is overvloed. En met deze overvloedgedachte kun je je leven bewust creëren. Het is de fase van transmutatie en creatie. Je kunt wel eens terugzakken in bepaalde periodes, maar dan herpak je jezelf ook weer snel.

In dit hele proces kom je nog steeds stukken tegen die aangekeken willen worden en heb je nog steeds te dealen met negatieve invloeden, waar deze ook vandaan mogen komen. En hoeveel je ook al hebt gedaan. Ze beperken je nog steeds in je zijn en maken dat je nog niet in de vierde fase van het ZIJN zit. De pijn wil nog steeds aangekeken worden als het om de hoek komt kijken. En tegelijkertijd mag je je zelfbeeld ook steeds meer ten positieve bijstellen. Net zolang totdat je EEN bent en er niets meer anders hoeft te zijn. Dan ben je verlicht.

Wat kun je doen – de basis

Er komt een moment dat je hebt gedeald met je verleden. Dat je bewust bent van alle processen die je hebt doorleeft. Dit stuk is de basis van elke verandering. Zonder dit kan er niet veel veranderen.

Daarna kun je jezelf verder  trainen  en de juiste stappen zetten die kloppen voor jou. Dan kun je wel daadwerkelijk veranderen. Dan kun je op een steeds dieper niveau contact maken met jezelf en met elk deel van jou, waarbij ook die pijn weer aangekeken wil worden. En juist daarin kun je jezelf heel goed in ondersteunen met een dagelijkse routine!

Elke verandering begint bij jezelf!

Elke verandering begint bij jezelf. En dat begint bij een goed begin van de dag. Hoe beter jij je voelt bij het wakker worden, hoe beter jouw dag verloopt. Als je je bewust afstemt op positieve gevoelens en intenties, dan ben je een creator van jouw dag. Dan komen er steeds meer positieve gevoelens en draai je je focus weg van dat wat je niet wil.

Door aanvullend dagelijks te mediteren kom je steeds meer los van wat anderen denken, zeggen, doen of juist niet zeggen of doen. Meditatie kent vele voordelen, maar het zorgt er vooral voor dat je geen last meer hebt van wat er om je heen gebeurt en maakt je dus onafhankelijker. Het zorgt tegelijkertijd voor een dieper contact met je diepste zelf.

Daarnaast gaat het nog steeds om het voelen en mag je jezelf rein houden en opschonen. Elke dag. En ook dat lijkt omslachtig, maar is makkelijker dan je denkt. Tot slot gebruik je de nacht voor heling. Net zo bewust als je de dag creëert, creëer je ook de nacht.

Het stappenplan

Vandaag deel ik graag mijn persoonlijke Flow Chart met jou en een stappenplan voor Heling & Bewuste Creatie, mede gebaseerd op een schema van Roy Martina, aangevuld met mijn eigen inzichten en ervaringen.

Een aantal eenvoudige doch zeer doeltreffende stappen die jou ondersteunen bij jouw transformatieproces en die bijdragen aan het creëren van het leven dat je jezelf toewenst. Het lijkt misschien wat veel, maar uiteindelijk valt het heel erg mee en volstaat het met het benoemen van de intenties die bij elke stap horen.  Het is vooral bedoeld om vanuit verbinding door te groeien naar het ZIJN, maar ook in elke andere fase zul je overduidelijk positieve ontwikkelingen gewaarworden.

Het heeft mijn leven in ieder geval nog leuker en fijner gemaakt. Ik heb de man zoals ik hem graag wil hebben zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. En ook mijn kinderen varen er wel bij. Dat is in het verleden echt wel heel anders geweest. Maar nu hoeft er echt niets meer anders te zijn. En tegelijkertijd ben ik nog niet daar waar ik graag wil zijn omdat ik wil doorgroeien en er nog steeds stappen zijn te zetten.

Ik kom elke dag dichter bij en ik neem jou graag mee op deze helende reis. Om nog meer liefde te zijn, maar ook mens op aarde, die in alle aspecten het leven kan omarmen, zowel het spirituele als het aardse. Omdat we het hier moeten doen. Zonder angst. Gewoon in het ZIJN. In harmonie met onszelf en met anderen. Wat het ook is. Wat ik ook voel. Wat er ook gebeurt. Doe je mee?

Stappenplan voor heling en bewuste creatie

1. Begin elke dag met een positief gevoel en tune in op het gevoel van LIEFDE

Bijvoorbeeld door aan iets of iemand te denken waar je veel van houdt.  Bijvoorbeeld een huisdier, een kind of je partner waar je veel van houdt. En laat de liefde die je dan voelt, door je heen stromen. Houdt het vast , terwijl je aan degene denkt en voel wat het doet in je lichaam. Laat de trilling van liefde door je hele lichaam heen stromen.

2. Stel je open voor de overvloed van het Universum

Zeg (bijvoorbeeld): ‘Ik stel mij volledig open en ben ontvankelijk voor de overvloed van het Universum’.

En voel ook hier goed wat je voelt, hoe dat voelt en wat het doet met je lichaam.

3. Herinner je het volgende:

Denk vooral in overvloed en blijf niet langer in een te kort zitten. Herinner je daarom het volgende:

Het Universum is oneindig overvloedig. Er is meer dan genoeg voor iedereen. Ik kan alles loslaten wat lijkt op een te kort.’ ( van Dr. Roy Martina)

4. Zie jezelf staan

Geef jezelf dat wat je nodig hebt. Kijk naar jezelf en zeg bijvoorbeeld: ‘Ik zie je staan’, ‘Je bent helemaal ok’.  ‘Ik waardeer je’. ‘Ik respecteer je’.  ‘Je doet er toe’.  Bij voorkeur kijk je jezelf dan aan in de spiegel terwijl je dit tegen jezelf zegt.

Op deze plek kun je eigenlijk alles invullen wat je van een ander zou willen krijgen. Aandacht, gezien worden, waardering, respect, liefde.

Je kunt jezelf ook een liefdesbrief schrijven. In dit  artikel lees je er meer over: https://nefertum.nl/wil-jij-ook-meer-liefdesbewustzijn-ervaren/ . Lees deze gedurende een tijdje met enige regelmaat en voel wat het met je doet. Heerlijk ook om bij in slaap te vallen!!

5. Zet een dagintentie neer:

Maak een affirmatie die je ziel beroerd en je hart doet zwellen. Kies woorden uit die resoneren en maak er zelf mee. Zeg deze affirmatie bij het wakker worden. En zeg het gedurende de dag wanneer je een beetje perspectief op het leven nodig hebt. Het zal je helpen opnieuw af te stemmen.

 ‘Ik ben de creator van mijn leven en alles wat me overkomt, maakt me sterker, liefdevoller en dankbaarder. Ik ervaar dagelijks vrede, geluk en gemak.’ (Dr. Roy Martina)

Bepaal dan hoe je je wilt voelen. Zelf wil ik graag in vrede blijven met mezelf en anderen. Anderen willen graag in hun kracht kunnen blijven. Maar denk ook aan (zelf)vertrouwen en elk gewenst ander thema. Zie het. Zeg het. Voel het. En zie voor je hoe jij je dag wilt

‘Ik creëer mijn dag, waarin ik in vrede blijf en alle acties onderneem die ik wil doen met gratie en gemak.’

Het is mijn intentie om deze dag in mijn kracht te blijven, om in vrede te blijven en verbonden. Wat er ook gebeurt, ik blijf in mijn kracht.’

6. Zeg het. Zie het. En voel het.

Zie het voor je, hoe je je wilt voelen gedurende de dag of in bepaalde situaties. en voel vervolgens hoe dat voelt alsof het er al is.

Visualiseer hoe je je wilt voelen en stem je er op af. In te zetten bij je dagintentie maar ook voor dagdelen bij bijvoorbeeld moeilijke afspraken, bespreken van conflicten, presentaties, dat soort dingen. Je ziet de situatie voor je en visualiseert hoe je je wilt voelen, alsof het er al is. Je ziet bijvoorbeeld 2 mensen uit een gesprek komen, die beide tevreden zijn. Op deze manier ben je gericht op een positieve uitkomst en mag het Universum de rest regelen. Meer hoef je niet te doen. Heeft mij al heel wat fijne situaties en oplossingen gegeven!!

7. Maak een lijst van dingen waar je dankbaar voor bent.

Schrijf het op en voel. Geen tijd, benoem er 3 terwijl je voelt hoe dankbaarheid voelt in je lichaam.

8. Stuur je intentie uit naar de dag gebaseerd op je gevoel (zie, zeg, voel)

Hoe sterker je gevoel, des te sterker wordt de aantrekkingskracht ervan, hoe fijner je dag wordt.

9. Verbeter de kracht van je intentie met de volgende kinesiologie techniek:

Plaats je ene hand op het voorhoofd en de andere op je buik terwijl jij je affirmatie uitspreekt. Hiermee bereik je meerdere delen van je brein en maakt het geheel nog effectiever.

 10. Gebruik de karatechop wanneer er iets niet goed lukt en er emoties vrijkomen

 Karatechop: sla 3x om en om met je ene vuist in je andere hand, waarbij je (bijvoorbeeld) het volgende uitspreekt:

‘ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf met deze emotie’ en

‘ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf zonder deze emotie’

 ‘Ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf als ik in vrede blijf met mezelf’ en

‘Ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf als ik niet in vrede blijf met mezelf’.

Dit kun je eventueel aanvullen met een volledig EFT Schema. Zie hiervoor mijn vorige nieuwsbrief, je vindt deze ook terug op mijn website. 

11. Reinig jezelf dagelijks aan het eind van de dag

 Aan het einde van de dag reinig je jezelf met de volgende woorden:

‘Alles wat niet liefde is, mag nu mijn aura en mijn huis uit’  (daarna ga je je lichaam voelen)

12. En de nacht is voor heling

Op basis van wat niet gelukt is, ga je de nacht in. Je sluit af met heling en regeneratie. Je gaat bepalen wat er geheeld mag worden. Je gaat bepalen hoe je oud wilt worden, hoe je wilt slapen, hoe je wilt wakker worden, wat je wil dat je lichaam doet, welk conflict je wilt oplossen.

  • Je sluit af met een helende affirmatie:

‘Ik creëer mijn dag en mijn nacht en hoe mijn lichaam volledig geprogrammeerd wordt voor herstel, verjonging, vitaliteit, een lang leven. En ik word vitaal, uitgerust en vol doende zin wakker, net voordat de wekker afgaat.’

 ‘Gedurende de nacht draait het om heling zodat ik mijn gedrag kan veranderen en morgen wel volledig in mijn kracht sta. Gedurende de nacht regenereert mijn lichaam en wordt helemaal vitaal. Ik sta morgen op en voel mij een stuk beter, een stuk vitaler en ik heb zin in de dag !!’

‘Ik creëer de dag en de nacht. En de nacht is voor heling. Ik ga lekker slapen en sta uitgerust weer op’.

  • Je zet je beschermengel aan het werk:

‘Lieve beschermengel, ik vraag je om een kwartier energiewerk te doen voor mij.’

  • Je activeert een helende energie (zie bijvoorbeeld de Body Toxic Cleansing, alle Flushes, de (trauma) Care sessies of de Grounding Empowerment. Ik slaap er heerlijk op en mijn kinderen ook
  • Je zet heel gericht een heling in op een specifieke klacht of patroon met de Gouden, Zilver Violette Vlam.

Neem elke dag bewust de tijd!

Neem ook elke dag bewust de tijd om je dag te creëren. Kies een gevoel en stem je erop af. Zet een intentie voor de dag neer. Visualiseer situaties, stel je gesprekken voor en voel de sensaties in je lichaam. Mediteer en wees dankbaar. En gebruik de nacht voor heling!

Hoe meer je ontspannen bent, hoe beter je intenties aankomen en beantwoord kunnen worden. Dus eerst mediteren doet de wonderen nog meer vergroten. Er zullen steeds meer nieuwe positieve neurale paden gecreëerd worden door de gewoonte die je hiermee creëert. Voor je brein is het namelijk alsof het waar is.

Maak er een eigen stuk van

Maak er vooral een eigen stuk van. Kijk wat er voor jou werkt. Ik hoop je in ieder geval geïnspireerd te hebben. Schrijf en print je eigen flow chart uit. Leg deze naast je bed. En dan wens ik jou een fijne dag en een helende nacht!

Jouw persoonlijke flowchart (de korte versie)

1. Je wordt wakker en

  • je tuned in op de liefde
  • je stelt je open voor de overvloed van het Universum en weet dat er meer dan voldoende is;
  • je voelt je dankbaar voor de nacht, je bed, je kussen, het dak boven je hoofd

Je staat op en maakt je klaar voor de dag.

2. Je schenkt jezelf waar je behoefte aan hebt en zegt tegen jezelf terwijl je in de spiegel kijkt:

  • Ik zie je. Je doet er toe,. Ik waardeer je. Ik respecteer je. Ik hou van je. (bijvoorbeeld)
  • Je schrijft eventueel aanvullend een liefdesbrief aan je innerlijke kind en leest deze elke dag voor jezelf, aan het begin en/of einde van de dag voordat je gaat slapen (= helend). Je schenkt het Innerlijke Kind dat wat het gemist heeft en zo graag had willen horen.

3. Je gaat mediteren (15 minuten)

Omdat je onafhankelijk wilt zijn van wat anderen doen of zeggen of juist niet doen of niet zeggen en omdat je contact wil maken met jouw eigen diepe kern. In de meditatie kun je gelijk al je dagintentie neerzetten, voor je zien en voelen. Je sluit af in dankbaarheid.

4. Je zet een eigen dagintentie neer

‘Gedurende de dag voel ik me gezond en fit, werk ik uiterst effectief, vanuit rust en verbinding en ben ik in harmonie met mezelf en anderen.’  – ( deze werkt voor mij ontzettend goed )

Terwijl je dit zegt, plaats je je hand op je voorhoofd, om contact te maken met verschillende delen van je brein. Je ziet je dag zo voor je en voelt hoe het voelt. Je stemt je erop af.

De volgende affirmatie werkt ook enorm helend en verzachtend om te dealen met wat er gedurende de dag op je pad komt:

‘Ik ben de creator van mijn leven en alles wat me overkomt, maakt me sterker, liefdevoller en dankbaarder. Ik ervaar dagelijks vrede, geluk en gemak.’ (Dr. Roy Martina)

5. Je herpakt jezelf waar nodig

Met de Karatechop,  een volledig EFT schema als je vastloopt en perspectief nodig hebt. Of  je laat bewust je emoties toe of je gedachten tot rust komen in een nieuw meditatiemoment.

6. Je sluit de dag af met een reiniging: ‘Alles wat niet liefde is, mag nu mijn aura en huis uit.’

7. Je gebruikt de nacht voor heling:

Ik creëer mijn dag en de nacht is voor heling. Ik ga nu lekker slapen en morgenvroeg voel ik me gezond en fit en word ik heerlijk uitgerust weer wakker. En heb ik zin in de dag.’

Of je gebruikt een helende energie, waarmee je je laat onthullen terwijl je in slaap valt.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.