Nefertum

"Zijn wie je werkelijk bent"

Kies jij voor Licht en Liefde?

| Geen reacties

Het is tijd om op te ruimen. Energetisch gezien kom je er niet meer onderuit  en is de kans groot dat je de afgelopen dagen (en weken) veel naar boven hebt zien komen, veroorzaakt door de hogere trillingen waarmee we nu worden omgeven. Dat haalt oud zeer naar boven. Daarbij geholpen of tegengewerkt vanuit je huidige (leef)situatie kun je niet anders dan er de tijd voor te nemen om te gaan voelen om je oude triggers (patronen) voor eens en altijd om te zetten. Juist in de triggers van nu is het tijd om te kiezen voor licht en liefde.

Als je deze tijd heel bewust gebruikt om de verbinding in jezelf weer te zoeken, dan kun je een behoorlijk grote shift maken. Dan kun je straks de wereld weer in vanuit (meer) licht, rust en liefde.  Vanuit aanvaarding en meer aanwezigheid in het NU. Dan zul je meer en meer gecentreerd raken en direct verwerken (voelen) wat er op je pad komt en hoeft het ook niet meer je lichtlichamen opgeslagen te worden.

Als je jezelf dan ook nog eens bewust in het Licht neerzet, zul je steeds meer licht in jezelf gaan verankeren. Dan wordt de oude pijn omhoog gelift doordat je zelf in een steeds hogere trilling terecht komt. En dan kun je er uiteindelijk werkelijk mee afrekenen. Dan heb je een grote shift gemaakt.

Hoe kun je zelf ervoor zorgen dat de triggers geen invloed meer hebben op je?

De afgelopen weken heb ik (wederom) hard gewerkt om opnieuw oude triggers en patronen aan te kijken, te doorleven en om te zetten, met als gevolg dat ik me nu enorm goed voel en de boel volledig onder ‘controle’ lijk te hebben (lees: dat de harmonie en samenhang weer volledig hersteld is).

Het heeft gemaakt dat ik me niet meer getriggerd voel door het gedrag van mijn kinderen. Ik voel me niet meer gedwongen door mijn dochter om direct in actie te komen en ik voel me niet meer bedonderd als mijn zoon de boel belazert. Ik voel me ook niet meer gekwetst als hij zich als een ‘gewone’ puberjongen gedraagt en bepaalde uitlatingen heeft. En ik krijg gewoon een knuffel in het openbaar (dat was voorheen ondenkbaar !!).  Het heeft ook gemaakt dat ik me enorm licht voel, vitaal en energiek.

Graag deel ik met jou de stappen die ik heb gezet, opdat ook jij deze tijd optimaal kunt benutten en veel mag omzetten.  Zodat ook jij straks in een nieuwe energie de wereld weer in kan gaan.

Stap 1 = Voelen

De eerste stap is vast (of misschien) een oude bekende van je en gaat over voelen. Ik schreef daar onlangs ook een ander artikel over (‘Het is tijd om jezelf op een diep niveau op te schonen’) .  Alles waar je je in geraakt voelt, wil aangekeken worden. Zoals bijvoorbeeld de dwang die ik ervaar(de) bij mijn dochter en het voorliegen van mijn zoon, die er alles aan doet om zich juist niets op te laten leggen (terwijl er wel gewerkt moet worden).

Het kan ook zijn dat je je boos voelt, over de situatie. Op iemand. Door iets wat zich nu afspeelt of door een herinnering die naar boven komt, zoals bijvoorbeeld een oud(er) conflict waar je aan denkt en waarbij gevoelens naar boven komen.

Je kunt je ook verdrietig voelen. Of alleen, als je werkelijk op jezelf bent aangewezen. Of je voelt je alleen terwijl je samen bent en mist de verbinding, of voelt afstand. Verschillende meningen. Verdriet over hoe een ander in elkaar steekt.

Je kunt ook bang zijn. Bang om ziek te worden, bang om je rot te voelen, bang dat iemand anders ziek wordt of is, bang om je baan kwijt te raken, bang dat alles wat je eerder hebt opgebouwd, verloren gaat.

Je kunt voelen dat er geen ruimte is voor jou, dat er geen aandacht en geen liefde is voor jou. Je kunt je beperkt voelen omdat er zo weinig te doen is, je beperkt voelen in je (virtuele) contacten. Je kunt je gekwetst voelen als er niemand omkijkt naar jou. Je kunt je overladen voelen als de zorg hebt voor kinderen, voor kinderen of volwassenen met een beperking.

Er is zo veel en het wil allemaal aangekeken worden. Het is er niet voor niets. Dat kun je doen door er aan het einde van de dag eens goed voor te gaan zitten. Dan denk je aan alles wat er die dag zich heeft voorgedaan. Dan ga je dat voelen en blijf je dat voelen, totdat je het niet meer voelt en het weer rustig is in jou.

Onderzoek waar je je nog geraakt voelt en wat er onder zit

Voor mij was het belangrijk om te onderzoeken waar ik nog geraakt wordt in het gedrag van mijn kinderen. Het ‘dwingende’ van mijn dochter doet een trigger herleven, dat merk ik aan mijn fysieke reactie als ik me gedwongen voel haar direct op haar wenken te bedienen. Ik heb in mijn leven (jeugd) veel dwang gekend en daar draag ik blijkbaar nog steeds stukjes energie van mee in mijn energieveld, waar mijn dochter zo vriendelijk op anticipeert.

Mijn zoon uit zich dat vooral in de weerstand die ik daarin ervaar. Hij is zo vriendelijk om aan de andere kant te gaan staan en wil zich ook vooral niet gedwongen voelen (dat doet dochterlief ook niet: nee, ook zij bepaalt liever haar eigen leven zoals ze zelf met enige regelmaat aangeeft).

Op het moment dat je niet bij jezelf kunt blijven, kun je ervan uit gaan dat je zelf geraakt wordt in iets van vroeger wat je nog niet hebt verwerkt. Als je gedurende de dag eens bewust bent van die momenten waarop het jou ook wat te veel wordt, ga er dan later even voor zitten. Schrijf het op en mediteer erop. In je avondmeditatie – of als je te moe bent – in je ochtend meditatie. Dan zul je zo stap voor stap en laag voor laag steeds meer van je eigen pijn oplossen. En kunnen ook jouw kinderen het spiegelgedrag wat op jouw pijn gebaseerd, is, weer vriendelijk loslaten.

Uiteraard geldt het zelfde als alle andere gevoelens waar je mee te maken krijgt met je partner of andere dierbaren.

Stap 2 Verwerk je emoties ter plekke

Als je een stapje verder gaat, verwerk je alles ter plekke. Dan voel je je gekwetst door opmerkingen van je kinderen, dan vind je je kind (of partner) even irritant of luidruchtig, (veel)eisend. Dan voel je je alleen en in de steek gelaten. En dan laat je alles wat je voelt, gewoon rustig aanwezig zijn, terwijl je je ook bewust bent van je fysieke reactie.  Als het hardnekkig is, vul je jezelf met zelfliefde. Dat zal steeds meer een gewoonte gaan worden als je je gedurende de dag steeds meer bewust bent van wat je voelt. Dat zal je veel energie gaan opleveren. 

In stappen

1. Je voelt alles wat er op je af komt en begint de dag met de intentie: ‘Vandaag aanvaard ik alles wat er op mijn pad komt. Ik vul mijzelf met liefde.’

2. Op het moment dat het lastig is, ben je je BEWUST dat je geraakt wordt en dat er een fysieke reactie plaatsvindt.

3. Je richt je aandacht op je lichaam en ademhaling. NIET om het gevoel weg te willen hebben, maar juist om het toe te laten. Maar dan WEL met een focus op je lichaam en ademhaling. Dan ben je je bewust van wat je voelt.

4. Dat doe je net zolang het nodig is totdat het weer rustig is in jou en dan ga je (bijvoorbeeld) een grens neerzetten of uit je jezelf.

5. Is dit erg hardnekkig, dan voeg je er een onsje (of meer) zelfliefde aan toe. Dan voel je en heb je een focus op je lichaam (om bij jezelf te blijven en om dat wat je voelt niet uit de weg te gaan) en dan zeg je tegen jezelf: ‘Ik hou van mij’.
En vervolgens blijf je 2 minuten lang met je focus bij je lichaam. Waar nodig herhaal je de woorden: ‘Ik hou van mij’.

Als je steeds meer bewust bent van wat je voelt en jezelf hier ook in traint, dan zal het steeds meer een gewoonte worden om alles wat je voelt direct aanwezig te laten zijn. Dan hoef je het aan het einde van de dag of gedurende de nacht (of op een nog later moment waarop je helemaal bent volgelopen ….!!!!) niet meer te verwerken. Dan verwerk je alles ter plekke. Dat gaat je veel opleveren! Dat beloof ik je. Dan lost alle weerstand op en kom je in een staat van aanvaarding en voelen (en dat betekent echt niet dat je alles moet goed keuren ….)

Stap 3 Voorbij de triggers met je bewustzijn

Als je een stapje verder wil, kun je met je bewustzijn uit een trigger stappen. Op het moment dat je je getriggerd voelt, ontstaat er in je brein een reactie, die je niet tegen kunt houden. Je gaat in de aanval of de verdediging. Of je bevriest en bent nergens meer toe in staat.  Op dat moment slaat je hersenbalk dicht en is er geen communicatie meer mogelijk tussen je beide hersenhelften. Dan heb je geen invloed meer op jezelf.

Door elke keer terug te vallen op de bovenstaande stappen – door te voelen – ga je steeds meer oude stukken emotionele, mentale en spirituele pijn loslaten. Er is ook nog een andere manier.

Als je je bewust bent van je trigger en jouw fysieke reactie, dan kun je met je intentie uit je trigger stappen door op dat moment tegen jezelf (of in jezelf) te zeggen: ‘Dit ga ik niet doen’. (deze ken ik nu wel, ik ben bewust en ga dit niet meer doen). En dan bewandel je heel bewust een ander pad. Dan is je fysieke reactie nog niet totaal ontploft in een machteloze reactie, maar ben je het net een stapje voor en kun je een andere keuze maken.

Je kunt er ook gelijk al wat licht en liefde aan toevoegen. En zelfvertrouwen en eigenwaarde. Want dat is vaak wat er onder zit en blokkeert. Door te denken als de trigger zijn opmars start te maken: ik ben licht en liefde. Ik ben in vertrouwen. Ik heb eigenwaarde. Ik ben het waard. En dat ga je dan ook even voelen. Ook dan is hoeft de trigger zich niet in volle glorie aan jou te openbaren en bouw je iets anders in jezelf op, waarmee je uiteindelijk de triggers niet meer hoeft te leven.

Stap 4 = Jezelf kalmeren

Op het moment dat het voelen, je bewustzijn, je intentie en het Licht en Liefde niet voldoende is om je fysieke reactie een halt toe te roepen, dan is de trigger te heftig of kom je nog niet bij de oorzaak. Dan is het tijd om jezelf te kalmeren.

In dat geval is de weerstand en de angst zo groot dat je bevriest. Doe je dan niets, kan ontstaan er van die reacties die je niet tegen kunt houden, dan ga je schreeuwen of nare dingen zeggen, je komt in een moppermodus terecht en blijft maar herhalen wat je wilt zeggen om tot je kind  of een persoon door te dringen. Dat is voor een ander altijd een heftige energie. Je communiceert dan van buiten je zelf, vanuit je pijn, waardoor een ander ook weer reageert op jouw lage trilling en (oude) pijn.

In dat geval kun je jezelf gaan toespreken zoals je zou doen als je kind gevangen zit in een emotie: je spreekt het liefdevol toe. Je zou een dergelijke reactie kunnen vergelijken met een soort doodsangst, terwijl er geen gevaar is. Vertel dit je lichaam. Omhels je zelf, geef je zelf aandacht. Wees lief voor jezelf. Dat is wat je kind nodig heeft als het vast zit. en dit is ook wat jij nodig hebt als je vast zit. probeer het eens, mocht het eens nodig zijn!!

Stap 5 = Focus verleggen

Hoe mooi is het, dat als jij niet meer vast hoeft te zitten in jouw triggers, als jij niet de energie niet meer omhoog hoeft te voelen gaan in je hoofd maar dat jij leert om jezelf liefdevol toe te spreken dat er eigenlijk helemaal niet zoveel aan de hand is, maar dat je systeem nog steeds af en toe zo reageert als hoe we dat deden in de OERtijd in de tijd van letterlijk vechten en vluchten of zelfs bevriezen.

Als je er op tijd bij bent, kun je het met je bewustzijn stopzetten en voor een andere groef kiezen. Bijvoorbeeld met het bewustzijn dat je de neiging hebt om decentraal te geraken, maar ook met het bewustzijn dat je eigen ouders dat misschien ook deden op deze manier. Dan denk je: ‘ah, dat was hoe mijn ouders dat deden. En ik doe het anders’. bijvoorbeeld.

Als dit niet of niet voldoende werkt, dan is het tijd om je focus te verleggen. Dan hou je in je eigen gedachten en overtuigingen een bepaald beeld vast over iemand. Bijvoorbeeld: ‘Mijn dochter is altijd zo dwingend, zo gevoelig, zo emotioneel’. Bijvoorbeeld. Of: ‘Hij gaat altijd over grenzen heen, is oneerlijk of zelfs (stiekem) vervelend.’ Of: ‘Ik ervaar zo veel afstand tussen mij en mijn partner, hij is zo dominant, of eigenwijs en denkt alleen maar aan zichzelf’. Of zelfs: ‘Er is helemaal geen aandacht en liefde voor mij’.

En met dat beeld houd je zelf een bepaalde situatie of bepaald gedrag in stand en kan er geen verandering plaatsvinden. Dan zet je zelf alle energie klem en wordt je weerstand alleen maar groter en meer gevoed in plaats van dat je aanvaardt bijvoorbeeld.

Dan is het tijd om op een andere manier naar je kind of partner (of wie dan ook) te kijken. Dan is het belangrijk om tot een aanvaarding te komen van wie je kind / de ander is en van wat je kind / de ander laat zien. Zonder dat je alles goedkeurt.

Dan is het tijd om je focus te verleggen door elke dag naar je kind of partner te kijken vanuit de ogen van de Bron, vanuit Onvoorwaardelijke Liefde. Door naar het mooie te kijken in je kind / je partner. Niet naar wat je zou willen zien, maar wat er al is (en wat verborgen is geraakt).

Dan schrijf je dagelijks het mooie op en daarna zie je voor je hoe het eruit ziet als je kind / partner in balans is, als de mooie eigenschappen weer tevoorschijn mogen komen. En dan ga je voelen hoe dat er uit ziet. Pas dan kan er weer een beweging ontstaan, richting het mooie dat van oorsprong altijd in ieder wezen aanwezig is. Dat wil graag gevoed worden. Elke dag! Dat wordt gevoeld en zal voor een wezenlijke verschuiving zorgdragen.

Even kort in je ochtendmeditatie je kind(eren) of partner en uiteraard ook jezelf in een blije gelukkige staat bij je zien is vaak ook al voldoende en enorm verrijkend. Het levert je veel op en kost je ook niet heel veel tijd.

Stap 6 = licht inbrengen

Als je al deze stappen hebt doorlopen en je triggers doorvoelt hebt, ook dat wat er onder zit, dan ben je klaar voor de volgende stap:  de integratie van steeds meer licht en liefde in jou. Dan is het tijd om steeds meer liefde in jouw hart te verankeren. Dan hoef je niet meer te helen, dan wordt je steeds meer liefde en verhoogt jouw trilling automatisch. En dat zal gevoeld worden door iedereen om je heen. Dan ben je steeds meer licht en liefde op aarde. Dan bouw je steeds meer innerlijke kracht op en verdwijnen je triggers als sneeuw voor de zon. Dan dien je niet alleen je eigen welzijn en dat van je eigen kinderen, maar van dat van iedereen. Dan dien je het geheel! Al kan het wel zo zijn dat zij zich nog wel even aan je laten zien. In dat geval ga je weer voelen en neem je afscheid van jouw triggers!

Hoe zou je dat kunnen doen

Eigenlijk is dat heel eenvoudig en alleen maar een kwestie van doen: mediteren op licht in je hart. Dat je licht bent, dat je omhuld wordt door licht en dat je dit licht inademt in je hart. Dat je het licht in je hart vol laat lopen totdat het ook daar buiten komt en je lichaam vult met licht. Om uiteindelijk ook het energieveld om je heen te vullen met licht. Heerlijk om te doen voordat je gaat slapen. Het zal je een heerlijke reset geven van de blauwdruk van je eigen lichaam. Het zal heel fijn zijn voor je kind als je dit ook voor hem of haar visualiseert voordat hij of zij gaat slapen waarbij je zijn / haar eigen blauwdruk oproept.

Wat ik zelf ook heel fijn vind om te doen, is me eerst verbinden met de kern van de aarde en met de Centrale Zon, door een lijntje vanuit mijn hart en via mijn stuit de aarde in te laten gaan en een lijntje naar boven, alwaar beide lijnen zich vastzetten of vastgezet worden door mij. Vervolgens laat je beide lichtstralen in je hart samen komen, als een explosie van licht in je hart. Je blijft dan even bij dit fijne gevoel en met je aandacht bij je hart en je bent je nog steeds  bewust van de lijn van de aarde en naar de centrale zon, waarvan jij nu het middelpunt bent.  Zie dan ook dat er nu een horizontale lijn van licht van voor door je hart heen gaat naar achteren toe. Maak er even contact mee. En tot slot is er ook een lichtlijn van links naar rechts.

Zie nu dat deze 3 lijnen die dwars door je hart heen gaan, dat zij nogmaals een explosie van licht in jouw hart veroorzaken. Neem er meer even de tijd voor om dit te voelen, om het licht goed te verankeren. Het vult je hart. En zie dan dat er steeds meer lijnen ontstaan, die 360 graden rondom je hart gevormd worden. en dan is er alleen nog maar licht. Jij bent licht. Vul je hart ermee, je lichaam en jouw energieveld. En laat het licht dan ook steeds verder de wereld in stromen. Het maakt dat je hart zich opent en dat je oude pijn in en rondom je hart loslaat. Tegelijkertijd veranker je zo steeds meer licht in je hart, in jouw zijn en op aarde. En ook dit kun je voor je kind visualiseren.

Wil je nog een stapje verder, stel je dan voor dat er een kristallijnen bol of kristal om je heen komt en neem dan de tijd om de helende en zuiverende trillingen hun werk te laten doen. Onlangs kreeg ik een Energetische Diamant om mij heen, deze heelt en zuivert op een haast ondenkbaar diep niveau, die ik goed kon waarnemen. Ook jij kunt deze om je heen zetten, bijvoorbeeld gedurende je meditatie of voordat je gaat slapen.

Tot slot

Eén ding is zeker: als je geraakt wordt en er zo’n fysieke reactie bij je plaatsvindt, dan zit er bij jezelf (ook) altijd een onverwerkte ervaring onder, die aangekeken wil worden. Anders zouden we ‘gewoon’ in balans blijven en vanuit die balans reageren op een ander. Door te voelen kunnen we steeds meer onverwerkte ervaringen een plek geven. Deze trillen dan uit ons energieveld met onze aanwezigheid. En worden vervolgens niet meer op geslagen als je ter plekke gaat leren voelen.

Voel daarom altijd niet alleen dat wat je in het nu raakt, maar ook dat wat er onder zit. Stap uit een trigger met je bewustzijn en vul jezelf met Licht en Liefde in al jouw triggers. Spreek jezelf liefdevol toe als het nodig is en vul je zelf elke dag met heel veel Licht.

Vul jezelf met Liefde als je je boos voelt: ‘Ik hou van mij’.

Wees er voor jezelf als je verdrietig bent en je je alleen voelt of depressief: ‘Ik ben er voor mij’. ‘Ik heb mij’.

Vul jezelf met vertrouwen als je bang bent, door diep in je buik in te ademen en tegelijkertijd je hart waar te nemen. Dan bouw je steeds meer vertrouwen op in plaats van dat je leeft vanuit angst.

Het draait om voelen, aanvaarden, focus en licht

Als je voelt, blijf je gecentreerd en meteen focus op je hart wordt je steeds meer liefde. Door jezelf vaak in het licht te zetten, verhoogt je frequentie zienderogen. Ik kom nu in rust de dag door, bouw licht, liefde en vertrouwen op en kan nu gewoon weer door een winkel heenlopen, zonder dat ik me naar voel.

Het is nu echt niet zo dat mijn dochter nooit meer iets opeist. En dat mijn zoon nu altijd braaf zijn werk doet. Of dat ik nooit meer afstand ervaar tussen mijn partner en mij. Soms wil daar nog wat gevoeld worden. Een diepere laag. Soms mag ik op een dieper niveau in contact komen met mezelf. En soms kies ik heel bewust voor een andere groef en voel ik wat ik voel.

Hoe meer licht jij in jezelf verankert, hoe meer donkerte er uit jouw 4 lichtlichamen verdwijnt, bij voorkeur dwars door tijd en ruimte heen, dan pak je het direct aan op multidimensionaal vlak.

Vergeet je niet om jezelf dagelijks goed op te schonen en jezelf te omhullen met goud licht voordat je gaat slapen? Adem de helende trillingen in gedurende de nacht. En heel ook dan jezelf.

PS Met de 4 inwijdingen in de Shamballa MDH breng je jezelf naar een steeds hogere trilling toe. Het heeft ervoor gezorgd dat de verwerking van mijn oude pijn in een sneltreinvaart kon plaatsvinden, waardoor ik eindelijk een aantal hardnekkige triggers om zeep heb kunnen helpen. Je kunt er niet alleen mee helen, het is vooral bedoeld om je persoonlijke ontwikkeling een revolutionaire sprong te laten maken naar de Diamanten Frequentie toe.  Naar Verlichting toe. Je leest er hier meer over.

PPS kijk ook eens bij mijn korte online programma Heel Jezelf. Elke maandag start een nieuwe groep (zolang het Coronatijdperk duurt).

Janita schreef er het volgende over:

Hartelijk dank voor de ontzettende fijne week! Het heeft mij zo verrijkt! Er is het één en ander gebeurd en er is nog veel te doen, maar ik heb echt wel stappen gezet. Mn kom ik dichter bij mijn diepste zelf, dat is een heerlijk gevoel. Ik voel mij rustiger en tegelijkertijd levendiger. Mijn energie is toegenomen. Ook zo blij dat ik eindelijk weer leef met waar ik zo blij van word. Dit is materie waar ik mij zo graag aan verbind, door laat voeden. Het past ook zo mooi in dit Coronatijdperk: alles van waarde komt naar boven. Een uitdaging ligt voor mij in het vervolg. Wat ik prettig vind aan je meditaties is dat ze duidelijk zijn, je ze prettig inspreekt, prachtige thema’s en ontzettend rijk aan diverse ‘tools’ (om oneerbiedig te zeggen), wat een schatten! Ook dat ze niet langer dan 20 min duren. Mn het knippen met je vingers helpt mij enorm.  Tot slot ben ik ook ontzettend blij met je huiswerk want ik zag er al tegenop dat het ging stoppen 🙂. ik ga er zeker mee aan de slag!!! Lieve Simone, nog van harte bedankt.’

Klik hier als je meer over het programma wilt lezen of als je jezelf wilt aanmelden.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.